fredag 3. juni 2011

Tanker en søvnløs natt...

Både Solvår og jeg har vanligvis godt sovehjerte, men i perioder er vi litt mer urolig begge to.
For Solvår sin del hender det når hun er småsyk eller når det har skjedd mye nytt. Mine søvnløse netter skyldes som regel et hode fullt av tanker - ofte om Solvår og hennes framtid.  
Her og nå er et ganske godt sted å være for oss og for Solvår, men horisonten der framme kan i blant virke ganske skyet,  av og til direkte truende, andre ganger bare uklar og vanskelig å se ordentlig...
 Heldigvis kan vi ikke annet enn å ta en dag i gangen: "Dagene kommer en og en, ikke i bunter".
Sydd av tante Trine. Takk!
Av og til må vi ta en natt i gangen også. Det hjelper å ta en tur inn på Solvårs soverom og se på den nydelige, sovende jenta og på aftenbønnen på veggen:





Gud som har oss alle kjær
se til meg som liten er
Hvor jeg meg i verden vender
er jeg trygg i dine hender
Gråt og glede skifter her
du, vår Far er alltid nær



God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar